Η κλασσική ψυχαγωγία ως βιομηχανία δραστηριοποιείται σε 5 τομείς: Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Κινηματογραφικές ταινίες, Μουσική και Βιντεοπαιχνίδια, με αυτόν της Τηλεόρασης να προηγείται σταθερά των άλλων τομέων στις προτιμήσεις του κοινού και της αγοράς.
Η τεχνολογική εξέλιξη όμως άρχισε να δημιουργεί μια σειρά μεταλλάξεων του τρόπου παρουσίας της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας και η ανάγκη για βιωσιμότητα την έφερε μπροστά σε διλήμματα, με κυριότερο το:
“Μένουμε στον παλιό παραδοσιακό τρόπο, αποδεχόμενοι την ελεγχόμενη ή σε αρκετές περιπτώσεις μη ελεγχόμενη φθίνουσα πορεία πωλήσεων στην αγορά ή προχωρούμε σε ένα νέο μοντέλο, τεχνολογικά σύγχρονο, άγνωστο μεν, πολλά υποσχόμενο δε, το Internet.”
Το είδος του παραγόμενου προϊόντος αυτού του είδους της βιομηχανίας είναι το περιεχόμενο (εικόνα, ήχος). Ένα περιεχόμενο που με τις συμβατικές μεθόδους παραγωγής και εκμετάλλευσης διαμόρφωνε με το πέρασμα των χρόνων όλο και υψηλότερο κόστος συγκριτικά με το κέρδος. Συνυπολογίζουμε στο κόστος αυτό βεβαίως και το πολυδαίδαλο σύστημα παγκοσμίως, της εκμετάλλευσης των πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου αυτού.
Από την άλλη πάλι, η εξέλιξη της τεχνολογίας ώθησε τους καταναλωτές στην αγορά σύγχρονων συσκευών, υπολογιστών, tablets, κινητών τηλεφώνων με τα οποία εύκολα μπορούν μέσω του Internet να απολαύουν τηλεοπτικές και κινηματογραφικές ταινίες, μουσικές, βιντεοπαιχνίδια. Αυτό γίνεται με δύο τρόπους. Επίπληρωμή, με μικρή εισφορά ως μέλος κοινότητας πύλης (port), με εφάπαξ πληρωμή για download κυρίως για μουσική. Και η δεύτερη περίπτωση με παράνομο τρόπο, ελεύθερα συνδεόμενοι σε παράνομες κλειστές κοινότητες οι οποίες καταχρηστικά διαθέτουν στο κοινό το περιεχόμενο των βιομηχανιών και δημιουργών ψυχαγωγίας χωρίς την άδεια τους.
Η Βιομηχανία της Ψυχαγωγίας, πάντως, μοιάζει απρόθυμη ακόμα και σήμερα να αποδεχθεί τις εξελίξεις. Με κάποιες εξαιρέσεις σε όλους τους χώρους, οφείλουμε να πούμε.
Για παράδειγμα, αρκετοί τηλεοπτικοί σταθμοί, μεταφέρουν μέρος του προγράμματος τους και στον ιστοχώρο τους στο Internet. Εταιρείες και καλλιτέχνες της Μουσικής Βιομηχανίας εκδίδουν τα έργα τα τους με προδιαγραφές εκμετάλλευσης στο διαδίκτυο.
Συνοψίζοντας ένα είναι σίγουρο: Για να επιβιώσει και να προσφέρει αξιόλογες υπηρεσίες στο κοινό, η Βιομηχανία της Ψυχαγωγίας θα πρέπει να μπει επιθετικά στο χώρο του Web ακόμα κι αν αυτό προϋποθέτει παραπάνω κόστος, αναδιοργάνωση, στρατηγικές συμμαχίες ή και κάποιες συγχωνεύσεις εταιρειών του χώρου.